Amerikaanse fastfoodketen overgenomen om verder te kunnen innoveren

Hamburger met eiSonic Drive-In zal niet voor iedere snacker een bekende keten zijn.  Maar de keten, met een kleine 4000 restaurants in Amerika, is voor $2.3 miljard verkocht. Inspire Brands dat ook achter Arby’s and Buffalo Wild Wings zit is de nieuwe eigenaar. Alles bij elkaar heeft Inspire Brands nu beschikking over 8000 restaurants met een totale waarde van $ 12 miljard.

Burgers met paddenstoelen
Door de verkoop gaat Sonic uit de publieke markt. Als particuliere onderneming is er meer ruimte voor innovatie en verdere groei. Sonic heeft het laatste jaar niet stil gezeten en zocht de innovatie al op. Zo kwam het restaurant op het idee om burgers te maken waar paddenstoelen in zijn verwerkt. De burgers zijn even smaakvol maar wel goedkoper om te produceren, een mindere belasting voor het mileu, bevatten minder vet en calorieën. Ook het menu zal de nodige aanpassingen ondergaan wat de innovatie en groei weer zou kunnen stimuleren.

Sneller
Een andere innovatie is een speciale bestel app waarmee al direct een betaling gedaan kan worden. Als de klant aankomt in het restaurant weet het personeel dit door de app. Het laatste gedeelte van de bestelling wordt van dan afgerond waardoor het eten snel en warm beschikbaar is. Ook kan het restaurant hierdoor meer klanten tegelijkertijd bedienen. We kijken uit naar de volgende ontwikkelingen rondom Sonic Drive-In.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *