Hoe de discodel dankzij Snacknieuws Nederland veroverde – Snacknieuws
Snacknieuws

Hoe de discodel dankzij Snacknieuws Nederland veroverde

De discodelIedere snackliefhebber in Nederland heeft er inmiddels van gehoord: de discodel. De frikandel mayonaise met discodip is even de populairste snack van Nederland. Maar hoe is dat zo gekomen? Dankzij Snacknieuws! WAT? Ja echt waar.

In een tijdslijn van 48 uur laten we u zien hoe de discodel van een lokale snack in Nijmegen voor even de bekendste snack van Nederland werd:

Donderdag 10 maart

9.00 uur
Om 9 uur ’s ochtends plaatsen we het artikel over de discodel op onze website: www.snack-nieuws.nl. Op dat moment hebben we nog geen idee dat de snack Nederland gaat veroveren.

10.00 – 11.00 uur
De trouwe bezoekers van onze site pikken het artikel op. En delen het via diverse kanalen

14.00 uur
Dagblad Metro schrijf over de discodel en gebruikt als bronvermelding Snacknieuws. Vanaf dat moment is de discodel niet meer te stoppen.

16.00 uur
Tijdens het programma van Coen & Sander op Radio 538 hebben ze het over de discodel. Ook op hun Twitteraccount hebben ze het over de snack, zelfs met een screenshot van onze website.

18.00 uur Het is etenstijd en de discodel is net op de radio geweest. Op onze website bereiken we een piek van 200 bezoekers die tegelijkertijd het artikel lezen. Op sociale media is de discodel het gesprek van de dag. 21.00 uur Michiel Veenstra van 3FM heeft het over de Discodel. Ze gaan ze diezelfde avond nog eten tijdens 3 voor 12.

0.00 uur
Op 10 maart is het artikel over de discodel op onze website meer dan 14.000 keer bekeken

Vrijdag 11 maart

9.00 uur
Een bomvolle Snacknieuws mailbox. Of we radio-interviews willen doen, of de foto van de discodel gebruikt mag worden.

10.00 uur
De discodel staat inmiddels ook op diverse andere websites.

12.00 uur
De discodel heeft zelfs de website van de Telegraaf bereikt, met bronvermelding naar Snacknieuws.

14.00 uur
Snacknieuws blogger Evi Janse de Jonge, die de discodel met haar artikel introduceerde aan het grote publiek, spreekt met Gijs Staverman op radio 2 over de discodel.

18.00 uur
Eigenaar van Snacknieuws Joost Massing spreekt op radio 5 (5 minuten voor einde fragment) over vreemde snackcombinaties waaronder de discodel, patatje Nutella en de friket. De snack haalt daarna nog diverse kranten en televisieprogramma’s.

Op vrijdag 11 maart blijkt de Discodel een tijd Trending Topic (een van de meest besproken onderwerpen) te zijn geweest op Twitter. 

Zaterdag 12 maart

9.00 uur
De foto van Snacknieuws van de discodel staat in de gedrukte versie van de Telegraaf. Uiteraard met verwijzing naar onze website.

Telegraaf van zaterdag 12 maart
Telegraaf van zaterdag 12 maart (verwijzing Snacknieuws rechtsboven)

Voor u geselecteerd

Snacknieuws nieuwsbrief november 2016 In de vetste nieuwsbrief van Nederland staat deze maand de complete prijslijst van McDonald's, een toffe quiz, het herfstbroodje van Kwalitaria, Donny...
Het voetballertje is de Ronaldo onder de snacks Snacks zien er niet altijd even lekker uit, dat maakt niet uit want het gaat natuurlijk om de smaak. Het voetballertje van De Vries Snacks is een heel...
Win de DVD van A most wanted man Goed nieuws, filmdistributeur Entertainment One heeft drie keer A most want man beschikbaar gesteld voor de lezers van Snacknieuws. Deze film uit 2014...
Aaierbaaln Voor we beginnen over deze snack met de wonderlijke naam gaan we even terug in de tijd. In december 2011 stond er op Snacknieuws een stukje over de sn...
De tien populairste snacks van 2013 Net als in 2012 hebben we een lijst gemaakt met de populairste snacks, dit keer van 2013. Hoe we tot deze lijst zijn gekomen? We hebben de websitestat...

2 reacties op “Hoe de discodel dankzij Snacknieuws Nederland veroverde

Reageer op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *