Snacks tijdens uitjes zijn te duur – Snacknieuws
Snacknieuws

Snacks tijdens uitjes zijn te duur

Snack top 10Tijdens de toch al vaak dure bezoekjes aan een attractiepark, museum of dierentuin kiezen de meeste bezoekers er voor om eigen eten en drinken mee te nemen. Daarmee laten ze de snacks en andere producten verkrijgbaar op locatie links liggen. Deze bevindingen werden gedaan door marktonderzoeker GfK, die het onderzoek deed in opdracht van ABN AMRO.  GfK zegt dat het vooral komt omdat Nederlanders de consumpties, die verkrijgbaar zijn op de locatie van de uitjes, te duur vinden.

Uit het onderzoek blijkt namelijk dat ruim 70% van de bezoekers die zelf hun drinken en snacks meenemen dit voornamelijk doen door de hoge prijzen. De deelnemers aan het onderzoek geven aan dat ze vooral drinken, broodjes, fruit en verschillende lekkernijen meenemen. Maar tijdens de lunch laat men zich toch verleiden door een snack, friet of een ijsje.

ABN AMRO geeft meerdere tips om de bezoekers alsnog over te halen om tijdens het uitje (meer) consumpties te kopen:

  • Verruim het aanbod verruimen met goedkopere maar kwalitatief goede producten.
  • Zorg dat het assortiment inzichtelijk is, bij voorkeur ook online.
  • Zorg voor combinatieverkoop van bijvoorbeeld een snack en een drankje waardoor het voordeliger is om een menu te nemen.
  • Laat bezoekers de herkomst en voedingswaarde van producten weten.

Volgens ABN Amro gaat het om 145 miljoen potentiële extra omzet. De horecagelegenheden weten dus wat ze te doen staat.

Reageer op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *