Starbucks grootste fastfoodbedrijf op Twitter en Facebook

Volgens een onderzoek van QSRweb scoort Starbucks goed op het gebied van Sociale Media. Het bedrijf heeft van de tien grootste Amerikaanse fastfood bedrijven het meeste volgers. Starbucks heeft op Facebook maar liefst 31 miljoen likes. McDonald’s is de nummer twee met 22 miljoen likes. Ook op Twitter heeft het bedrijf het meeste volgers: bijna 2,7 miljoen. Dat is bijna vier keer zoveel als de nummer twee: SubWay.

Interactie en betrokkenheid
Starbucks haalt op YouTube een tweede plaats, alleen Burger King heeft meer abonnees op hun kanaal. Volgens kenners zegt het aantal volgers en likes niet alles, het draait vooral om de interactie en betrokkenheid dat het merk heeft met de volgers en de volgers met het merk.

Joost Massing

Joost Massing is oprichter van www.snack-nieuws.nl. Hij gaat door het leven "als vriend van de frieten".

2 gedachten over “Starbucks grootste fastfoodbedrijf op Twitter en Facebook

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *