Wendy’s spot met McDonald’s tijdens Super Bowl

McDonald's HilversumFastfoodketen Wendy’s spot op sociale media al jaren met McDonald’s. Dit keer hebben ze de aanval geopend op nationale televisie tijdens het sportevenement van het jaar: de Super Bowl. Wendy’s kiest hiermee vol de aanval en laat nog maar eens weten dat hun burgers vers zijn en niet tijdelijk ingevroren zoals bij McDonald’s.

De agressieve stijl van Wendy’s heeft veel succes op sociale media. Volgens Kurt Kane, Wendy’s hoofdconcept en marketingfunctionaris komt dat omdat Wendy’s aanpak meer lijkt op die van een vriend dan die van een concern. Daarom heeft Wendy’s er voor gekozen om dit op grotere schaal in te zetten.

Het resultaat zijn reclames van 15 en 30 seconden waarvan de eerste dus tijdens de Super Bowl werd uitgezonden. De slimme, uitdagende en brutale reacties op sociale media naar McDonald’s zullen ook gewoon doorgaan.

Cliffton de Vries

Cliffton is de ongekroonde kampioen kapsalons eten. Hij eet iedere snack als er maar genoeg saus over heen zit.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *