Aandacht voor (bijzondere) snacks

Aandacht is de nieuwe schaarste. Vorige week stond ik ergens in de rij om af te rekenen. De dame voor mij had dit net gedaan en wachtte nog op haar betalingsbewijs, het meisje achter de toonbank gaf al kletsend met een collega het bonnetje aan de mevrouw in kwestie zonder enige aandacht aan haar te besteden. De mevrouw voor mij pakte het bonnetje aan en zei verontwaardigd tegen haar man: “ Ze kijkt me niet eens aan! “.

Aandacht voor product
Bij het begrip schaarste ging het in het economisch model vooral aan het tekort aan productiemiddelen. Volgens nieuwe inzichten zullen bedrijven die succesvol willen worden of blijven zich vooral moeten richten op aandacht. Aandacht voor de klanten, aandacht voor het productieproces, aandacht voor de bereiding van voedsel en aandacht voor de omgeving. Bedrijven die vanaf nu aandacht hoog in hun vaandel hebben zullen als winnaars uit de strijd komen, zo is de mening van Jim Stolze, expert op het gebied van (internet) strategie.

Ik run samen met mijn man het bedrijf Qureo Company. Een bedrijf gespecialiseerd in de fastfoodbranche. Zonder aandacht had het bedrijf niet bestaan, wij hebben aandacht voor al onze (bijzondere) snacks: van bereiding tot uiterlijk en van geur tot smaak.

Open deur
Het lijkt weer een open deur, maar het geldt voor ons allemaal, of we nu voor of achter de toonbank staan, of we nu verkoper of consument zijn: een beetje aandacht doet wonderen. Zorg dat je een glimlach op het gezicht van je klanten krijgt en ze komen vast en zeker terug!

Voor jou geselecteerd:

2 thoughts on “Aandacht voor (bijzondere) snacks

  1. Helemaal mee eens. Winkels willen graag de klant niet al telefonerend bij de kassa staat maar dan verdient de klant ook de aandacht en het respect dat er tegenover hoort te staan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *