In het Verenigd Koninkrijk worden er geen snackreclames meer getoond voor 21 uur

Fastfood friet picantoIn het Verenigd Koninkrijk mogen er geen reclames van snacks meer getoond worden voor 21 uur. Lekker is dat, zit u een film te kijken, wordt er een lekkere snack getoond tijdens de reclame is de supermarkt dicht!



Meer maatregelen
De reden van deze opmerkelijke maatregel is om inwoners van het Verenigd Koninkrijk gezonder te laten eten. Naast het beperken van reclames over snacks mogen ook combinatie acties (2 halen / 1 betalen) niet meer en moeten calorieën beter en duidelijker getoond worden om de verpakking.

Betutteling?
Het lijkt op betutteling, het is betutteling, toch heerst er bij overgewicht een nieuw gevaar. In de huidige corona epidemie komt het virus bij mensen met overgewicht veel zwaarder aan. Sorry, voor deze woordgrap. Juist daarom zet het Verenigd Koninkrijk nu in op deze aanpassingen. Daarnaast stimuleren ze mensen om meer te bewegen.

Extreem
Logischerwijs zijn adverteerders niet over de maatregelen te spreken en noemen het een extreme maatregel. Adverteerders geven aan dat er afgelopen vijftien jaar 70% minder televisiereclames worden getoond voor producten die veel suiker bevatten. Ook dit heeft niet het gewenste effect gehad.

 

Deel dit snacknieuws op:

Reageer op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *