Klanten van McDonald’s zijn loyaler aan de fastfoodketen dan andere klanten
Met een enorm aanbod aan fastfoodketens en diverse loyaliteitsprogramma’s rijst de vraag hoe loyaal zijn klanten aan een fastfoodketen? Resono Benchmark deed onderzoek naar de loyaliteit van fastfoodbezoekers op basis van de gemeten bezoekdata.
McDonald’s bezoekers keren het vaakst terug
Uit het onderzoek blijken McDonalds het vaakst terug te komen van alle ketens. In de eerste zes maanden van dit jaar keert één derde van de McDonald’s bezoekers vaker per maand terug bij de keten. 15% komt zelfs wekelijks terug bij McDonalds. Na McDonald’s scoort KFC het beste. 9% van de bezoekers komt wekelijks terug bij KFC, terwijl 15% er maandelijks komt. Snackbarketen heeft de minst loyale bezoekers. 16% komt vaker per maand voor een snelle hap, terwijl 1% er vaker per week langskomt.
47% bezoekers van andere ketens gaat ook naar McDonald’s
Verder blijkt dat consumenten vaak meerdere fastfoodketens bezoeken en dus niet zo loyaal zijn aan één keten. Klanten van KFC, Burger King, Subway en FEBO bezoeken gemiddeld in 47% van de gevallen ook een McDonald’s. McDonald’s klanten lijken daarom loyaler te zijn omdat ze minder vaak naar andere ketens gaan.