Ondernemers woedend op nieuwe prijsverhoging Thuisbezorgd

Döner schotelEen aantal ondernemers hebben gezamenlijk hun ongenoegen geuit over Thuisbezorgd. De grootste eet en bestelwebsite verlangt steeds meer commissie voor hun netwerk en dat is niet langer meer op te brengen voor de ondernemers. Het begon ooit met een percentage van vijf procent per bestelling. Inmiddels is dit twaalf procent en dat zal vanaf 1 januari dertien procent worden.


Advertentie


Alternatief
Woordvoerder Yasar Uguz van ALP Döner geeft aan dat het niet langer meer rendabel is. De nieuwe verhoging doorbereken aan de klant is volgens hem ook geen optie. Dus zoeken de ondernemers naar alternatieven. Bijvoorbeeld door korting te geven op een bestelling als die op hun eigen website of app wordt gedaan.

Onacceptabel
Een nieuwe verhoging van Thuisbezorgd is volgens de ondernemers onacceptabel. Ze zullen de samenwerking opzeggen als de prijsstijging blijft. De verwachting is dat er meer cafetaria’s zullen volgen.

Miranda Philippen van Friture Flipper liet op de Facebookpagina van Snacknieuws ook haar ongenoegen blijken over de verhoging. Ze zoekt naar alternatieven maar klanten kiezen voor het gemak van Thuisbezorgd. Doordat het grotendeel van de bestellingen via Thuisbezorgd binnenkomt lijkt stoppen met de dienst geen oplossing.

Joost Massing

Joost Massing is oprichter van www.snack-nieuws.nl. Hij gaat door het leven "als vriend van de frieten".

Een gedachte over “Ondernemers woedend op nieuwe prijsverhoging Thuisbezorgd

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *