Fastfoodketen KFC en het Australische mondverzorgingsmerk Hismile hebben samen een tandpasta met de smaak van gefrituurde kip gelanceerd. De lancering begon als een 1 aprilgrap, maar is inmiddels een daadwerkelijk verkrijgbaar product.
Tandpasta met 11 kruiden
De tandpasta is gebaseerd op KFC’s bekende Original Recipe, met de kenmerkende mix van 11 kruiden en specerijen. Volgens de merken zorgt de tandpasta voor een frisse en schone mond, ondanks de hartige smaak. Naast de tandpasta brengen KFC en Hismile ook een elektrische tandenborstel op de markt in KFC-stijl. Deze beschikt over drie poetstanden, een ingebouwde timer en zachte, taps toelopende borstelharen.

Tandpasta en tandenborstel
De producten zijn vanaf 1 april exclusief verkrijgbaar via de website hismileteeth.com. De tandpasta kost 13 Amerikaanse dollar, de tandenborstel 59 dollar. De oplage is beperkt; zodra de voorraad op is, worden er geen nieuwe exemplaren verwacht. “Dit begon als een 1 aprilgrap, maar we besloten het echt te maken,” zegt Koban Jones, marketingmanager bij Hismile. “We willen graag grenzen verleggen, en deze samenwerking past perfect bij die ambitie.” De samenwerking tussen de twee merken is bedoeld als ludieke marketingactie, maar beide partijen benadrukken dat het om een volledig veilig en gecertificeerd verzorgingsproduct gaat.
Geef een reactie