McDonald’s UK & Ireland komt met een nieuwe versie van het iconische Happy Meal-doosje: een volledig wit exemplaar waarop kinderen zélf mogen tekenen hoe ze zich voelen. Een unicum, want de verpakking was nog nooit blanco. De actie, in samenwerking met BBC Children in Need, moet helpen om gesprekken over gevoelens tussen ouders en kinderen op gang te brengen.
Uit onderzoek blijkt dat 42% van de Britse kinderen tussen de vijf en tien jaar het lastig vindt om met volwassenen over emoties te praten. Toch zegt 73% dat tekenen helpt om dat makkelijker te maken. En 88% van de ouders vindt creatieve momenten ideaal om een goed gesprek te voeren. Of, laten we eerlijk zijn: om even rustig te eten terwijl de kinderen zitten te kliederen.

Tot en met 18 november kunnen Britse gezinnen het nieuwe Draw How You Feel-doosje krijgen, compleet met potloden in sommige vestigingen. Zangeres Kimberley Walsh steunt de campagne en benadrukt dat tekenen rust brengt en ruimte schept voor gesprekken. Dat klinkt mooi en als het even stil is aan tafel, zullen ouders dat vast beamen.

Geef een reactie