Burger King voor even Pancake King

Pancake KingIHOP, International House of Pancakes, gaf maandag aan vanaf nu als IHOb (International House of burgers) door het leven te gaan. Maar waarom gaat een restaurantketen plots de naam veranderen naar een andere snack?

In het geval van IHOb gaat het er om dat pannenkoeken vooral worden gezien als ontbijt en het restaurant ook genoeg opties heeft voor de lunch of het avondeten. Met de naamswijziging wordt er promotie gemaakt voor burgers.

Pancake King
Maar het was een mooie inhaak actie voor diverse ketens. Zo gaf Wendy’s aan dat ze graag een burger proberen bij een restaurant dat pannenkoeken maken te moeilijk vindt. En Burger King veranderde even het logo naar Pancake King. Want naast Burgers heeft de keten ook pannenkoeken.

Pancake King

Whataburger geeft aan dat ze gek zijn op pannenkoeken maar hun naam niet veranderen naar Whatapancake. Fastfoodketen Red Robin, die graag advertenties maakt over hun enorme porties vlees, gaf aan dat ze pannenkoeken net zo serieus nemen als IHOb hun burgers. Het moge duidelijk zijn dat Red Robin geen pannenkoeken verkoopt.

Het is nog onduidelijk of de naamswijziging blijvend is want de naam IHOb is nog niet geregistreerd.

IHOb aankondiging

Joost Massing

Joost Massing is oprichter van www.snack-nieuws.nl. Hij gaat door het leven "als vriend van de frieten".

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *