De augurk is niet langer slechts een ingredient: bij de Amerikaanse fastfoodketen SONIC Drive-In staat de augurk centraal in een compleet menu. In samenwerking met het populaire augurkenmerk Grillo’s Pickles introduceert SONIC de Big Dill Meal een tijdelijke menucombinatie vol zurige smaken.
Alles draait om augurken
Het Big Dill-menu is sinds 30 juni beschikbaar in de Verenigde Staten en bestaat uit:
- Big Dill Double & Triple SONIC Smasher
Dubbele of driedubbele smashed Angus-burgers, belegd met gesmolten kaas, knapperige augurkchips van Grillo’s, verse komkommer met pickle-kruiden, sla en een speciale “dilly ranch”-saus op een zacht aardappelbroodje.
Verkrijgbaar vanaf $7,49 (€6,95) - Picklerita Slush
Een felgroene bevroren drank met een mix van augurkensap, limoensmaak en zogeheten “Pickle Juice Flavor Bubbles”. Bovenop: een Grillo’s augurkchip als garnering.
Verkrijgbaar vanaf $3,99 (€3,70) - Pickle-Seasoned Tots of Groovy Fries
Klassieke frietjes of tater tots (geraspte en daarna gefrituurde aardappels), maar dan met een kruidige pickle-seasoning.
Verkrijgbaar vanaf $2,99 (€2,75) - Gratis luchtverfrisser met augurkgeur
Wie het hele menu bestelt, krijgt een luchtverfrisser in de vorm van Grillo’s mascotte Sam-Sam the Pickle Man – je auto ruikt gegarandeerd naar augurk.
Hoewel meerdere fastfoodketens eerder experimenteerden met augurkproducten – zoals pickle-friet of sandwiches op basis van augurkensap – is dit vermoedelijk het eerste volledige menu dat volledig in het teken staat van de augurk. Zelfs het drankje en de giveaway zijn in stijl. De reden achter dit bijzondere menu? De lancering sluit naadloos aan bij de internationale “pickle hype” die sinds 2024 hoogtij viert op TikTok en Instagram. Hashtags als #pickletok, #picklesnack en #dillcore genereren miljoenen views, terwijl augurkensmaken steeds vaker opduiken in popcorn, chips, cocktails en zelfs snoep. Ook de fermentatietrend speelt mee: gefermenteerde producten worden geprezen om hun gezondheidsvoordelen en uitgesproken smaak, wat zowel culinaire avonturiers als gezondheidsbewuste consumenten aanspreekt.

Augurken merchandise
Naast het menu brengt SONIC ook een limited edition pickle-merchcollectie uit met petjes, T-shirts en zelfs een “nugget ice maker”. De opbrengst daarvan gaat naar de SONIC Foundation, die educatieve projecten ondersteunt in de VS.
Geef een reactie