McDonald’s zegt nee tegen McWhopper
Het leek even het huwelijk van 2015 te worden: Burger King en McDonald’s die samen een burger maken. Helaas voor ons ziet McDonald’s toch niets in de nieuwe burger McWhopper.
Burger King verzon een campagne om op 21 september, de dag van de vrede, de ultieme hamburger te verkopen. De hamburger zou een samenwerking zijn met een andere fastfoodgigant: McDonald’s. Terwijl Burger King enthousiast met het idee aan de slag ging en er zelfs een website voor maakte: mcwhopper.com heeft McDonald’s nu laten weten geen heil in het idee te zien.
De McWhopper en het tijdelijke restaurant dat de burger zou moeten gaan verkopen komt er dus zeer waarschijnlijk niet. McDonald’s staat wel open voor de boodschap van Burger King en zou graag samen iets anders positiefs doen voor de wereldvrede. Wij hebben wel een idee… gratis hamburgers uitdelen.
De reactie van McDonald’s op de uitnodiging van Burger King:
Dear Burger King,
Inspiration for a good cause… great idea.
We love the intention but think our two brands could do something bigger to make a difference.
We commit to raise awareness worldwide, perhaps you’ll join us in a meaningful global effort?
And every day, let’s acknowledge that between us there is simply a friendly business competition and certainly not the unequaled circumstances of the real pain and suffering of war.
We’ll be in touch.
-Steve, McDonald’s CEO
P.S. A simple phone call will do next time.
Posted by McDonald’s on woensdag 26 augustus 2015
