Ben & Jerry’s heeft een nieuwe ijssmaak gelanceerd: Sweet Mango Memories. Deze smaak is in samenwerking met ondernemers uit de UP Collective ontwikkeld, een initiatief dat mensen met een vluchtelingenachtergrond ondersteunt bij het opzetten van hun eigen bedrijf.
De smaak combineert romige ijsbasis met mango-swirls en witte chocoladechunks, geïnspireerd op de jeugdherinneringen van de betrokken ondernemers. Zeinab Deria, een van de mede-ontwikkelaars, beschrijft hoe de smaak haar terugbrengt naar zonovergoten dagen waarop ze mango’s deelde met familie en vrienden.

Samenwerking
Het ontwerp van de verpakking is verzorgd door Olya Shevcheko, een afgestudeerde van de UP Collective. Haar ontwerp weerspiegelt gevoelens van zomer, zorgeloosheid en hoop op een positieve toekomst.
De opbrengst van Sweet Mango Memories wordt gebruikt om mensen met een vluchtelingenachtergrond te ondersteunen bij het realiseren van hun ondernemersdromen. De campagne is een samenwerking tussen Ben & Jerry’s, de UP Collective en The Entrepreneurial Refugee Network (TERN).
Prijs
De nieuwe Ben & Jerry’s-smaak Sweet Mango Memories is in Nederland verkrijgbaar voor een adviesprijs van €7,85 per 465 ml-beker.
Geef een reactie