Smeltkaas

St. Paul neemt Koninklijke ERU over en wordt grootste smeltkaasproducent van de Benelux

Groot nieuws in de wereld van smeuïge kazen! St. Paul, de bekende smeltkaas producent uit Ranst, België, heeft de Nederlandse kaasmaker Koninklijke ERU overgenomen. Met deze overname verstevigt St. Paul zijn positie als marktleider en mag zich nu officieel de grootste smeltkaasproducent van de Benelux noemen.

Groeistrategie van St. Paul

St. Paul, te vinden op St-paul.com, is al jarenlang een toonaangevende speler op de Europese markt voor smeltkazen. Het bedrijf staat bekend om zijn kwalitatieve producten die wereldwijd worden verkocht. De overname van ERU, een bedrijf met een geschiedenis die teruggaat tot 1824, past perfect binnen de groeistrategie van St. Paul.

“Koninklijke ERU heeft een ijzersterke reputatie opgebouwd met producten als ERU Goudkuipje en ERU Prestige. Door onze krachten te bundelen, kunnen we niet alleen onze marktpositie versterken, maar ook blijven innoveren op het gebied van smeerbare kazen,” aldus een woordvoerder van St. Paul.

Wat betekent dit voor de liefhebbers van smeltkaas?

Voor fans van smeerbare kaas is dit goed nieuws. De overname biedt kansen voor nieuwe en verbeterde producten. St. Paul heeft aangegeven dat zowel de Belgische als Nederlandse kaasliefhebbers kunnen blijven genieten van hun favoriete merken en smaken. De productie zal doorgaan zoals gebruikelijk, maar er wordt ook gekeken naar innovaties en uitbreidingen binnen het assortiment.

Een sterke marktpositie

Met deze strategische zet vergroot St. Paul niet alleen zijn marktaandeel, maar verstevigt het ook zijn positie als belangrijke speler in de Europese zuivelindustrie. Smeltkaas is al jarenlang een populaire keuze voor consumenten die houden van romige, smeerbare kaas op brood, toast of in warme gerechten. Met de overname van ERU kan St. Paul inspelen op de toenemende vraag naar kwalitatieve en innovatieve kaasproducten.

Blijven de merken bestaan?

Ja! Zowel de naam St. Paul als ERU blijven bestaan. De twee bedrijven blijven opereren onder hun eigen merknamen, zodat consumenten hun vertrouwde producten kunnen blijven kopen. “We hebben veel respect voor de traditie en historie van ERU en willen die behouden,” verzekert St. Paul.

Met deze overname is het kaaslandschap in de Benelux weer een stukje veranderd. Eén ding is zeker: voor liefhebbers van smeerbare kaas is er meer dan ooit om van te genieten!

Deel dit op

Meer vet nieuws

Burger King Kaviaar

Burger King stunt in Frankrijk met kaviaar bij de nuggets

Burger King zorgde deze week in Frankrijk voor opschudding door kaviaar toegankelijk te maken voor het grote publiek – en dat voor een relatief schappelijke prijs. Van 1 tot 7 april kon je in een speciale verpakking een portie van zeven kipnuggets bestellen, vergezeld van een blikje Astara-kaviaar van 10 gram en een bijpassende saus. […]

Lente Kip Special Kwalitaria

Review van Lente Kip Special bij Kwalitaria

Met de introductie van het lentemenu trok de redactie eropuit om de nieuwe snacks te testen. Mijn keuze viel op de Lente Kip Special, een gerecht bestaande uit friet, kipreepjes, gegrilde groenten, sweet & spicy saus, bosui, Japanse mayo, sesamzaadjes en rucola.


Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *