2 uur in de rij voor grootste pizza

Big Lou heeft het helemaal voor elkaar. Als marketingstunt bedacht de fastfood restaurateur uit San Antonio, Texas een pizza die zo groot is dat u hem nooit zult bestellen. Met een omvang van 42 inch (1 meter 6) en bijna 1 vierkante meter toppings bakt hij een ding dat u met 15 man nog niet wegkrijgt. Tillen lukt misschien wel: de pizza weegt slechts 12 kilo. Slik. Maar in plaats van klanten een beetje te prikkelen en te verleiden tot een maatje kleiner gebeurt het tegenovergestelde. Inmiddels staan klanten rustig 2 uur in de rij om de onmogelijke pizza te bestellen. Wat leert u hiervan? Kijk mee.

Succesreden
In een video vraagt een lokale verslaggever aan Big Lou: “Waarom bestellen mensen zo’n grote pizza?” De wedervraag van Big Lou: “Kun je zo’n grote pizza bij jou in de buurt krijgen..?” “Ehhh… nee,” antwoordt de verslaggever” “Daarom dus”, concludeert Big Lou. En inderdaad, vanuit het hele land stromen mensen naar Big Lou’s Pizza om zelf de grote pizza te zien en proeven.

Uw les
Wat u hiervan leert is dat u focus nodig heeft. Heel veel convencience food gelegenheden bieden exact hetzelfde assortiment. Zo bent u inwisselbaar. Maar u heeft iets speciaals nodig, een verhaal waarom mensen juist bij u komen. Dat kan een hele grote pizza zijn, maar ook iets anders. De kleinste, de kindvriendelijkste, de vetste, de drukste, de goedkoopste, de beroemdste, ga zo maar door. Natuurlijk verdient Big Lou zijn geld niet aan die supergrote pizza. De marge zit in andere zaken zoals drankjes en aanvullende gerechten op zijn menulijst. Big Lou is groter dan u denkt. Durft u zelf ook te groeien door te specialiseren?

Deel dit op

Meer vet nieuws

Snackwekker voor doe-het-zelf snacker

Een groep studenten heeft een app voor mobiele telefoons gemaakt waarmee de frituurtijd van snacks bijgehouden kan worden. Daarnaast geeft de app informatie over de hoeveelheid snacks die tegelijk in het frituurmandje mogen. De app is gemaakt voor Android en is gratis verkrijgbaar in de Android Market (zoek op “snackwekker”).

Twittercampagne McDonald’s mislukt

McDonald’s bedacht een Twittercampagne rond de hashtag: #McDStories. Een hashtag wordt op Twitter gebruikt om zoekwoorden aan te duiden en om de vindbaarheid van woorden te bevorderen. Het was de bedoeling dat #McDStories werd gekoppeld aan succesverhalen over leveranciers van de fastfoodketen. Het liep heel anders.


Reacties

  1. Little Lou

    Dat wordt vanavond pizza eten….. maar dan wel een kleintje. Hoef ik tenminste niet 2 uur in de rij te staan.

  2. Michiel

    wow. daar kun je een week van leven. ontbijt, lunch en avondeten met pizza en dat 7 lang lang. hmmm…

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *