Twittercampagne McDonald’s mislukt

McDonald’s bedacht een Twittercampagne rond de hashtag: #McDStories. Een hashtag wordt op Twitter gebruikt om zoekwoorden aan te duiden en om de vindbaarheid van woorden te bevorderen. Het was de bedoeling dat #McDStories werd gekoppeld aan succesverhalen over leveranciers van de fastfoodketen. Het liep heel anders.


Advertentie


McNuggets
Het begon met een aantal onschuldige grappen over de hashtag totdat dierenrechtenorganisatie PETA zich begon te mengen in de “succes” verhalen. PETA Tweette ondermeer over de McNuggets die gemaakt zouden zijn van machinaal gescheiden kip. Vervolgens werd de hashtag gekoppeld aan #mcfail. Fail is een populaire term om aan te geven dat iets gefaald heeft. McDonalds komt onder tussen niet meer van het McFail label af. De actie is dus flink mislukt.

De tweet van McDonald’s:

 

 

En de reactie van PETA:

Joost Massing

Joost Massing is oprichter van www.snack-nieuws.nl. Hij gaat door het leven "als vriend van de frieten".

Een gedachte over “Twittercampagne McDonald’s mislukt

  • 24 januari 2012 om 21:32
    Permalink

    haha, beetje zoals de webcare afdeling van Tmobile #fail

    Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *