2 uur in de rij voor grootste pizza
Big Lou heeft het helemaal voor elkaar. Als marketingstunt bedacht de fastfood restaurateur uit San Antonio, Texas een pizza die zo groot is dat u hem nooit zult bestellen. Met een omvang van 42 inch (1 meter 6) en bijna 1 vierkante meter toppings bakt hij een ding dat u met 15 man nog niet wegkrijgt. Tillen lukt misschien wel: de pizza weegt slechts 12 kilo. Slik. Maar in plaats van klanten een beetje te prikkelen en te verleiden tot een maatje kleiner gebeurt het tegenovergestelde. Inmiddels staan klanten rustig 2 uur in de rij om de onmogelijke pizza te bestellen. Wat leert u hiervan? Kijk mee.
Succesreden
In een video vraagt een lokale verslaggever aan Big Lou: “Waarom bestellen mensen zo’n grote pizza?” De wedervraag van Big Lou: “Kun je zo’n grote pizza bij jou in de buurt krijgen..?” “Ehhh… nee,” antwoordt de verslaggever” “Daarom dus”, concludeert Big Lou. En inderdaad, vanuit het hele land stromen mensen naar Big Lou’s Pizza om zelf de grote pizza te zien en proeven.
Uw les
Wat u hiervan leert is dat u focus nodig heeft. Heel veel convencience food gelegenheden bieden exact hetzelfde assortiment. Zo bent u inwisselbaar. Maar u heeft iets speciaals nodig, een verhaal waarom mensen juist bij u komen. Dat kan een hele grote pizza zijn, maar ook iets anders. De kleinste, de kindvriendelijkste, de vetste, de drukste, de goedkoopste, de beroemdste, ga zo maar door. Natuurlijk verdient Big Lou zijn geld niet aan die supergrote pizza. De marge zit in andere zaken zoals drankjes en aanvullende gerechten op zijn menulijst. Big Lou is groter dan u denkt. Durft u zelf ook te groeien door te specialiseren?
Dat wordt vanavond pizza eten….. maar dan wel een kleintje. Hoef ik tenminste niet 2 uur in de rij te staan.
wow. daar kun je een week van leven. ontbijt, lunch en avondeten met pizza en dat 7 lang lang. hmmm…