McDonald’s Japan haalt dit najaar een publieksfavoriet terug naar het menu: de Puripuri Ebi Purio, beter bekend als garnalen-nuggets. De krokante snack, gevuld met sappig garnaalvlees en een kruidig paneerlaagje, wordt opnieuw tijdelijk aangeboden en is verkrijgbaar per portie van vijf stuks.
Wat deze editie extra bijzonder maakt, is de introductie van willekeurig toegevoegde hartvormige nuggets. Wie zo’n nugget in zijn portie aantreft, mag dat zien als een teken van geluk. Daarmee speelt McDonald’s in op de Japanse liefde voor kleine verrassingen en “limited edition” items die een maaltijd net wat specialer maken.

Om de herintroductie extra kracht bij te zetten, lanceert het fastfoodmerk ook een social media-actie. Fans die op X posten met de speciale hashtag maken kans op cadeaubonnen. Daarnaast wordt de campagne ondersteund met een speelse reclameserie waarin acteerster Junichi Okada opnieuw verschijnt als “Puripuri Ebi Puri-Oh”, de koning van de garnalen-nuggets, vergezeld door zijn “Purincess”.
Met deze combinatie van nostalgie, marketingstunts en een dosis humor weet McDonald’s Japan niet alleen een populaire snack terug te brengen, maar ook een beleving te creëren waar consumenten graag aan mee willen doen.

Geef een reactie