Utz Lemonade chips

Limonade chips voor het goede doel

Iedereen kent het beeld wel: een simpel houten tafeltje aan de rand van een oprit, een kind met een glimlach, en een kartonnen bordje waarop in wiebelige letters “Lemonade 25¢” staat geschreven. De limonadekraam is een (Amerikaanse) klassieker – een symbool van zomer, kinderlijke onschuld, ondernemingszin en een vleugje nostalgie. Maar soms is zo’n kraampje méér dan alleen een bron van verfrissing.

Alex’s Lemonade Stand Foundation

Zo begon ook het verhaal van Alex’s Lemonade Stand Foundation, een organisatie die ontstond uit het initiatief van de jonge Alexandra “Alex” Scott. Terwijl ze zelf vocht tegen kinderkanker, besloot ze limonade te verkopen om geld in te zamelen voor onderzoek – en dat groeide uit tot een miljoenenfonds dat hoop biedt aan duizenden gezinnen.

Lemonade Potato Chip

Deze zomer krijgt dat verhaal een verrassend nieuw hoofdstuk, dankzij chipfabrikant Utz Brands. In samenwerking met de stichting lanceert Utz een limited edition Lemonade Potato Chip – een gewaagde nieuwe smaak die het frisse, zoetzure karakter van limonade combineert met het vertrouwde knapperige genot van chips. Zout, zuur, een tikje zoet én vooral: zomers.

Donatie

Maar de chips zijn meer dan alleen een smaakexperiment. Voor elke verkochte zak doneert Utz een deel van de opbrengst aan de Alex’s Lemonade Stand Foundation, met een totaalbijdrage tot $25.000. Daarmee wordt elk knabbeltje onderdeel van een groter doel: het ondersteunen van onderzoek naar kinderkanker en het helpen van gezinnen in nood.

De Lemonade Potato Chips zijn tijdelijk verkrijgbaar – tot en met augustus – in zakken van ruim 200 gram. Je vindt ze bij grote Amerikaanse retailers of online via utzsnacks.com.

Deel dit op

Meer vet nieuws

Big Mac saus feat

McDonald’s verkoopt weer flesjes met Big Mac saus

McDonald’s laat de unieke Big Mac saus weer terugkeren in een flesje. Maar om deze te pakken te krijgen moet je wel de McDonald’s app hebben. De Big Mac saus is namelijk exclusief verkrijgbaar via deze app.

McDonald's Franse Friet

McDonald’s test merkherkenning in Saudi-Arabië zonder menukaarten

McDonald’s heeft in Saudi-Arabië tijdelijk alle menukaarten uit zijn restaurants verwijderd. Met deze actie wil het bedrijf aantonen hoe vertrouwd klanten zijn met het assortiment – zodanig dat zij zonder visuele hulp hun bestelling kunnen plaatsen.


Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *