Hoe kan een bedrijf consumenten over een producten laten praten? Door consumenten gezamelijk te latentwitteren voor korting en bij iedere tweet over het product gaat de prijs met £0,01 omlaag. Deze slimme actie bedacht Domino’s pizza in Groot-Brittannië.

#letsdolunch
Tussen 9 en 11 uur ‘s ochtends konden mensen twitteren met de hashtag #letsdolunch. Bij iedere tweet ging de prijs van de populaire peperoni pizza met £0,01 omlaag. Tussen 12 en 15 uur ‘s middags warden de pizza’s voor die prijs verkocht. De actuele prijs werd bijgehouden op de Facebookpagina van Domino’s. Domino’s pizza had ook een bodemprijs ingesteld waardoor de pizza’s niet onder £6.59 (bijna 8 euro) verkocht konden worden. Uiteindelijk werd de prijs vastgesteld op £7.74 (ongeveer € 9,20).

Tweet what you eat
In Nederland zet Domino’s Pizza ook social media in. Met de Tweet what you eat- campagne worden klanten opgeroepen om te twittteren over hun pizza. De leukste tweets worden vervolgens op verschillende kanalen getoond waaronder televisie.

Deel dit op

Meer vet nieuws

24 uur per dag cupcakes eten

Zoetekauwen kunnen binnenkort 24 uur per dag terecht in Beverly Hills om een cupcake te eten. Sprinkels, een bakkerij gespecialiseerd in cupcakes, krijgt een cupcake automaat. De automaat zal er uitzien als een pinautomaat en valt vooral op door de kleuren.

Smakelijke schoenen

Helaas zijn er maar zestig van gemaakt, maar de “Vans Vault Era Burger” schoenen zien er smakelijk uit. De schoenen zijn het resultaat van een samenwerking tussen fotograaf Mark Hunter en het schoenenlabel Vans. Als de schoenen nog voorradig zijn dan kunt u ze kopen bij Colette in Parijs.


Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *