Twittercampagne McDonald’s mislukt

McDonald’s bedacht een Twittercampagne rond de hashtag: #McDStories. Een hashtag wordt op Twitter gebruikt om zoekwoorden aan te duiden en om de vindbaarheid van woorden te bevorderen. Het was de bedoeling dat #McDStories werd gekoppeld aan succesverhalen over leveranciers van de fastfoodketen. Het liep heel anders.

McNuggets
Het begon met een aantal onschuldige grappen over de hashtag totdat dierenrechtenorganisatie PETA zich begon te mengen in de “succes” verhalen. PETA Tweette ondermeer over de McNuggets die gemaakt zouden zijn van machinaal gescheiden kip. Vervolgens werd de hashtag gekoppeld aan #mcfail. Fail is een populaire term om aan te geven dat iets gefaald heeft. McDonalds komt onder tussen niet meer van het McFail label af. De actie is dus flink mislukt.

De tweet van McDonald’s:

 

 

En de reactie van PETA:

Deel dit op

Meer vet nieuws

2 uur in de rij voor grootste pizza

Big Lou heeft het helemaal voor elkaar. Als marketingstunt bedacht de fastfood restaurateur uit San Antonio, Texas een pizza die zo groot is dat u hem nooit zult bestellen. Met een omvang van 42 inch (1 meter 6) en bijna 1 vierkante meter toppings bakt hij een ding dat u met 15 man nog niet […]

Bussen met snackautomaat

In de regio Amsterdam rijden er sinds kort 50 Connexxionbussen rond waar een snackautomaat in is geïnstalleerd. De automaten bevatten onder meer chocolade repen en ontbijtkoek. In de automaat is zelfs mondverfrisser verkrijgbaar.


Reacties

  1. Michiel

    haha, beetje zoals de webcare afdeling van Tmobile #fail

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *