Zuid-Afrikaanse fastfoodketen Wimpy biedt sinds kort de menukaart ook in braille aan. Om aandacht voor het menu in braille te krijgen bedacht Wimpy een campagne om visueel gehandicapte consumenten naar de restaurants te krijgen.

Brailleboodschap op hamburger
Wimpy bedacht 15 teksten over de hamburger die met sesamzaad in braille op de burgers werden geplaatst. De burgers werden vervolgens aan 15 visueel gehandicapte personen aangeboden. Het bedrijf filmde hun reacties en maakte er een reclame van.

Bekijk de reclame:

Deel dit op

Meer vet nieuws

Boemerang pizza

De reclame voor de boemerang pizza (boomerang pizza) is zo vreemd dat het op een grap lijkt. Maar dan wel een hele vreemde grap. Het bekijken van de video is op eigen risico want de beelden kunnen als shockerend worden ervaren en lijken ons vooral niet geschikt om op het werk te bekijken.

Snackwekker voor doe-het-zelf snacker

Een groep studenten heeft een app voor mobiele telefoons gemaakt waarmee de frituurtijd van snacks bijgehouden kan worden. Daarnaast geeft de app informatie over de hoeveelheid snacks die tegelijk in het frituurmandje mogen. De app is gemaakt voor Android en is gratis verkrijgbaar in de Android Market (zoek op “snackwekker”).


Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *