De beste fastfoodrestaurants volgens Amerikanen
Tussen januari en maart werd aan 4572 Amerikaanse klanten gevraagd hoe tevreden ze waren over een bezoek aan een fastfoodketen. Al die gegevens werden verwerkt in een verslag zodat we kunnen zien hoe tevreden Amerikaanse klanten over fastfoodketens. Het onderzoek werd uitgevoerd door de American Customer Satisfaction Index (ASCI).
Grote ketens scoren slechter
Opvallend is dat McDonald’s veel lager scoort dan het gemiddelde. Het gemiddelde ligt op een score van 80 waar McDonald’s het met 71 moest doen. In 2013 was dit nog 73. Burger King scoort dit jaar met 76 een stuk hoger, maar dit is nog steeds onder het gemiddelde. Kleinere keten zoals Panera en Chipotle (in de tabel bij all others) voeren de ranglijst aan met een score van 84.
Veranderingen door economie
Volgens Claes Fornell (voorzitter en oprichter van ASCI) kiezen mensen in een slechtere economie voor de prijs. In betere economische tijden kiezen klanten eerder voor kwaliteit. Dit kan er op duiden dat de kleine ketens aan populariteit en waardering winnen ten opzichte van de grote fastfoodketens.