De dag na Koningsdag snakken we – zo blijkt – vooral naar één ding: fastfood. Uber Eats analyseerde de bestellingen van vorig jaar en zag een duidelijke trend opduiken: comfort food voert de boventoon.
Op 28 april waren het vooral kipnuggets, cheeseburgers, frietjes en de beroemde Big Mac die massaal werden besteld, allemaal afkomstig van McDonald’s. Volgens Uber Eats lijkt het erop dat veel Nederlanders na een dag van uitbundigheid en wellicht iets te veel alcohol, vooral behoefte hebben aan snelle, vertrouwde maaltijden.
Explosieve groei in bestellingen
De dag na Koningsdag steeg het aantal bestellingen met maar liefst 30 tot 45 procent ten opzichte van een normale dag. Burgers gingen het hardst over de toonbank, maar ook Amerikaanse klassiekers en Aziatische gerechten vonden gretig aftrek.

Hoewel McDonald’s de bestellijsten domineerde, profiteerden ook andere ketens van de hongerige feestgangers. KFC wist klanten te verleiden met hun Kingsday Deal, en Burger Maffia viel op met de populaire ‘Philip the Chicken Man’. Daarnaast was er opvallend veel vraag naar sushi: de Inside Out Sushi Box en Mixed Sushi Box van Sushi Only vlogen de deur uit.
Geef een reactie