McDonald’s China wil elke dag een nieuw verkooppunt openen

McDonald’s heeft plannen om de komende vier jaar elke dag een nieuw verkooppunt te openen in China. In 2013 wil McDonald’s al 700 verkooppunten toegevoegd hebben aan de bestaande 1300. Dit aantal staat in groot contrast met de ruim 14.0000 Amerikaanse McDonald’s vestigingen. De grootste concurrent op de Chinese markt is Kentucky Fried Chicken.


Advertentie


Franchise
Momenteel opent Mc Donald’s om de dag een vestiging in China. Maar om in te lopen op KFC is dat niet genoeg. KFC heeft namelijk 3.200 Chinese vestigingen. McDonald’s wil zich in China vooral meer gaan concentreren op franchises. Wereldwijd zijn 75% van de winkels eigendom van franchisenemers. In China zijn dat slechts zes winkels.

Joost Massing

Joost Massing is oprichter van www.snack-nieuws.nl. Hij gaat door het leven "als vriend van de frieten".

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *