McDonald’s zet groot in op personalisatie van drive-thru menu’s – Snacknieuws
Snacknieuws

Bier bij McDonald's

McDonald’s zet groot in op personalisatie van drive-thru menu’s

McDonald’s heeft met de overname van het bedrijf Dynamic Yield een stap genomen in personalisatie van menu’s en dan vooral voor het aanbod bij de drive-thru. Door slim in te spelen op allerlei variabelen zoals het weer, de tijd, verkeer en hypes kan het aanbod afhankelijk van de locatie aangepast worden.

Doordat de menu’s bij de drive-thru digitaal worden aangeboden kan het aanbod direct veranderen. Bij een lange rij kunnen gerechten worden aangeboden die snel klaar zijn, bij warm weer ijsjes en ga zo maar door. Gemiddeld krijgt McDonald’s 68 miljoen klanten per dag waarbij (zeker in Amerika) het merendeel een bestelling doet via de drive-thru. De potentie is daarom enorm. Er zijn zelfs idee├źn om het aanbod verder te personaliseren bijvoorbeeld op basis van het nummerbord.

De technologie was eerder kleinschalig getest en zal nu in 14.000 restaurants ingezet worden. Daarna volgt de rest van de wereld. Het bedrijf Dynamic Yield zal zelfstandig blijven opereren en inzetten op “machine learning”. De technologie werd eerder succesvol ingezet bij cosmeticabedrijven en IKEA. De omzet van het cosmeticabedrijf steeg door de inzet met 60% per bezoeker.


Reageer op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *