Trend: kipsnack in de hand | Snacknieuws
Snacknieuws

Trend: kipsnack in de hand

Het is dé trend in Amerika: snacks van kippenvlees die makkelijk in de hand te houden zijn tijdens het autorijden. De snacks passen daarbij in een handzaam bakje en zijn voorzien van een dipsaus. Popeyes was pionier met Dip’n Chick’n, McDonald’s heeft inmiddels Chicken McBites en Whataburger introduceerde Whatachick’n Bites. Iets voor u?

Trends in snacks
Deze nieuwe snacks komen voort uit 3 trends. Ten eerste is er een groeiende voorkeur voor de smaak van kip. Daarnaast vindt snacken steeds meer in de auto plaats, inmiddels is dat al bij 17% van de bestelde maaltijden het geval. En tenslotte is het snacken tussen lunch en diner steeds meer geaccepteerd, consumenten willen daarbij iets groters dan een ijsje of zakje chips. De creatieve fastfoodketens bemerkten daarbij dat consumenten liefst kipsnacks in aparte vormen eten en heel graag dippen. Vandaar dat zij allemaal een mooi bakje met kromme kipstukjes en dipsaus serveren. Wat denkt u, komt dat ook in Nederland? Snackt u weleens in de auto? Wilt u ook een kipsnack of liever iets anders?

Deel dit snacknieuws op:

Blijf op de hoogte

Reageer op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *