80% van milleniumkinderen at nog nooit een Big Mac
Volgens the Wall Street Journal heeft slechts één op de vijf milleniumkinderen ooit een Big Mac gegeten. De burger van McDonald’s is één van de meest herkenbare menu-items, toch spreekt deze burger de generatie Y niet aan.
Bedreiging voor Big Mac
Juist de Big Mac, die al sinds 1968 op het menu staat, laat zien waar McDonald’s voor staat. De wensen van de (jonge) klant zijn echter veranderd. Klanten willen weten waar het product vandaan komt en eten liever geen eenheidsworst maar een verse, ter plaatse gemaakte burger. Daarom zijn de nieuwe hamburgerrestaurants ook zo populair en de grootste bedreiging voor de Big Mac. McDonald’s heeft inmiddels op een aantal van deze zaken ingespeeld. Zo geeft het restaurant openheid over de ingrediënten en maken ze burgers op bestelling.
Minder relevant
Dit lijkt echter niet genoeg. Want volgens een top franchisenemer van McDonald’s zou de Big Mac door de veranderende vraag minder relevant zijn geworden. Om in te spelen op deze vraag, maar toch trouw te blijven aan de burger, gaat McDonald’s in Amerika verschillende varianten van de Big Mac aanbieden. Zo zal er een Grand Mac (die al eens in Nederland beschikbaar was) en een kleinere variant, de Mac Jr. op het menu verschijnen.

Komt ooit de chiken sencesoin terug en de mac rib