Belgische Pizza Hut wil fastfood imago zo snel mogelijk kwijt
Als het aan de Belgische Pizza Hut ligt dan zal het restaurant niet langer meer door het leven gaan als de pizzaketen onder de fastfood restaurants. Het bedrijf heeft de koers drastisch gewijzigd en zal zich nu richten op een warme en huiselijke sfeer. Ook het menu krijgt een aantal aanpassingen.
Geen rood meer
Pizza Hut deed onderzoek en merkte op dat de klant het schreeuwende rode interieur zat is. De pizzaketen heeft daarom in Gent het eerste restaurant geheel volgens de nieuwe stijl ingericht. Er is geen rood meer te zien. In plaats daarvan zijn er veel rustigere kleuren gebruikt en is het restaurant ingericht met knusse zitbanken en veel hout om een huiselijk gevoel te creëren.
Menukaart
Natuurlijk blijf het niet alleen bij het interieur van het restaurant. Ook de menukaart is aangepast. Pizza Hut richt zich meer op families. De kinderen eten pizza’s maar ook de ouders willen aan hun trekken komen. Daarom zullen er meer pasta’s en salades op het menu komen. Ook zal er een pizza op de kaart komen te staan met een dunne en krokante bodem, genaamd Tuscani.
Europa wijkt af
De Belgische Pizza Hut zal met de wijzigingen afwijken van het Amerikaanse concept. Dit is volgens kenners geen probleem want die vrijheid krijgen de Europese vestigingen. Het is niet bekend of Pizza Hut ook de Nederlandse vestigingen gaat aanpakken.