Burger King toont reclame met beschimmelde Whopper

Een beschimmelde burger zou het normaal gesproken niet een manier om een hamburger te promoten. Maar daar zit dit keer juist de boodschap in, want een burger zonder toegevoegde conserveringsmiddelen hoort te beschimmelen.


Advertentie


In de advertentie zien we een Whopper van Burger King langzaam beschimmelen terwijl we een nummer van Dina Washington horen: “What a Difference A Day Makes”. Na 34 dagen zien we inderdaad een flink verschil want van de smakelijke Whopper is niets meer over. De advertentie sluit af met de boodschap “zonder kunstmatige conserveermiddelen”.

Heel Amerika in 2020
Burger King is momenteel bezig met een uitrol van de Whopper zonder kunstmatige conserveringsmiddelen. Eind 2020 moet elk Burger King restaurant in Amerika aan de nieuwe standaard voldoen en deze Whopper verkopen. Het is onduidelijk wat voor gevolgen dit heeft voor Europa.

Hamburger een jaar bewaren
Het “niet ouder worden van hamburgers” is al jaren een punt van discussie. Er zijn mensen die blijkbaar soms een jaar een hamburger bewaren. Deze hamburgers bewaard zonder dat ze er minder uit zijn gaan zien. Inmiddels blijkt ook dat deze vaak eerder uitdrogen voordat ze beschimmelen.

Beschimmelde Whopper

Joost Massing

Joost Massing is oprichter van www.snack-nieuws.nl. Hij gaat door het leven "als vriend van de frieten".

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *