De acht slechtste fastfood slogans
Een goede slogan is herkenbaar, spreekt mensen aan en is steeds weer te gebruiken. Een slechte slogan doet precies het tegenovergestelde. Er is bedrijven dus veel aangelegen om een goede slogan/pay off te (laten) bedenken. Toch kwamen we (via Daily Meal) de volgende slechtte fastfood slogans tegen:
- Arby’s: Arby’s. Now That Your Tastes Have Grown Up!
Fastfood heb ik altijd al lekker gevonden. Met mij velen. Dus waarom mogen alleen volwassen er van genieten? - Wendy’s: Do What Tastes Right.
Doen wat goed smaakt. Je kan doen wat goed voelt of eten wat goed smaakt maar niet doen wat goed smaakt. - Burger King: Be Your Way
Waarom heeft Burger King de slogan aangepast? Het gaat niet over het product maar over de klant. Wat was er mis met de oude slogan: Have it your way? - Long John Silver’s: We Speak Fish.
Jullie praten vis? En wat zegt de vis? Dat we hier moeten eten? - Carl’s Jr: If it doesn’t get all over the place, It doesn’t belong in your face.
Is deze slogan bedacht voor kinderen? Ik eet niet heel erg netjes maar stop het meeste toch in mijn mond. Overigens moet u niet te veel doordenken bij deze slogan. - Chick-Fil-a: Eat Mor Chikin
Deze slogan was onderdeel van een campagne. Zonder de campagne slaat de slogan en spelling nergens op. - Jack in the Box: Love Bacon? Marry It.
Ook deze slogan is onderdeel geweest van een reclamecampagne. Zonder deze context is het een vreemde slogan gebaseerd op één product. - Taco Bell: Live Mas.
Mas betekend meer in het Spaans. Live Mas is dus leef meer maar dan in twee talen. Zeg dat dan ook gewoon. En meer leven bij Taco Bell?