Dit zijn de snacktrends voor 2024

We beginnen het jaar goed met de nieuwste snacktrends voor 2024, rechtstreeks van Frito-Lay en Quaker’s Snack Index. Spoiler alert: het wordt een jaar vol smaakexplosies en handige snacks. Laten we meteen in de lekkernijen duiken!

1. Tijdsnood? Geen Probleem!

Voel jij ook dat de dagen steeds korter lijken? Nou, je bent niet alleen. 80% van de Amerikanen ervaart een tijdsgebrek, vooral de jongere generaties. Wat betekent dat voor ons eten? Geen urenlange voorbereiding meer! We willen snelle, eenvoudige maaltijden die weinig moeite kosten.

  • Race tegen de Klok: Gemiddeld hebben we maar 52 minuten per dag om te eten en te genieten. Voor sommigen is dat zelfs minder dan 30 minuten! Snacks nemen de hoofdrol in, met meer dan de helft van de mensen die ze wekelijks in no-prep diners gebruiken.
  • Snacks als Sterren: In 2024 is het een trend voor iedereen. Mannen (92%) zijn net zo enthousiast als vrouwen (93%) om snacks in maaltijden te gooien. Grenzen tussen snacken en dineren vervagen!

2. De opkomst van de snackkenner

Noem jezelf gerust een Snackkenner als je dol bent op experimenteren met smaken. Vooral millennials en Gen Z omarmen deze titel met trots. Ze zijn creatief, halen inspiratie uit de voorraadkast (55%) en delen hun meesterlijke creaties op sociale media (32%).

  • Snacken als Kunst: Voor 80% is het combineren van snacks tot de perfecte hap een ware kunstvorm. Ze hebben geen schaamte voor hun unieke combinaties en delen het graag met de wereld. Snacken wordt een creatief avontuur!

3. Snacken voor Tasty Satisfaction

Dit jaar draait snacken niet alleen om smaak, maar ook om doel en proteïne. We willen snacks die ons energie geven en geweldig smaken. Hier zijn de hoogtepunten:

  • Proteïnekracht: Amerikanen (55%) zeggen dat proteïne het belangrijkste is bij het kiezen van snacks. In 2024 wordt het nog belangrijker, vooral voor degenen die weinig tijd hebben (80%).
  • Energieboost: 60% kijkt wekelijks naar snacks voor een energieboost. Vooral millennials hebben dit nodig (72%). Ouders spannen de kroon, met 72% die snacks gebruikt voor een extra kick.
  • Smaak Triomfeert: Bijna driekwart (74%) weigert te bezuinigen op smaak. Babyboomers (84%) zijn het meest kieskeurig, gevolgd door Gen X (75%).

Dus daar heb je het, snackfans! In 2024 draait alles om snel, slim en smakelijk snacken. Of je nu een Snackkenner bent of gewoon op zoek bent naar een snelle hap, bereid je voor op een jaar vol smaakvolle ontdekkingen. Laat die snacks maar komen!

Voor jou geselecteerd:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *