Frito-Lay te groot op Facebook

Chipsfabrikant Frito-Lay bedacht onlangs de actie om op 1 dag de meeste fans ooit te verzamelen op Facebook. En met resultaat, want 1,5 miljoen Facebookers namen de moeite om op de knop ‘Vind ik leuk’ te klikken. Groot marketingsucces zult u zeggen, nietwaar? Niet waar!

Het succes begint zich tegen de fabrikant te keren. Een dergelijk grote groep fans is niet meer goed te managen. Goedbedoelde vervolgacties om gratis 24 duizend zakjes chips weg te geven worden slecht ontvangen. Er zijn immers meer mensen die niets krijgen dan die wel iets krijgen. Gevolg: teleurgestelde klanten die de discussie op Frito-Lay’s Facebook pagina regelmatig overnemen en zeer negatief over het merk oordelen. Conclusie: meer is niet altijd beter.

Deel dit op

Meer vet nieuws

Belgische kok op zoek naar oorsprong patat

De Belgische tv-kok Jeroen Meus werkt aan een nieuw programma “De patat”. De kok gaat in dit programma op zoek naar de oorsprong van patat en andere (lokale) gerechten op basis van aardappels. Hij reist daarvoor naar zeven landen waaronder Rusland, Peru, Nederland en Spanje.

Liever een souffle voor De Buisonje

Opvallende verschijning tijdens Mora’s promotie-evenement Kroketten Festival is Xander de Buisonje. De hartenbreker is een garantie om menig vrouwelijk doelgroeplid naar de supermarkt te laten snellen en een doos kroketten met de grote M in de boodschappenkar te duwen.


Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *