Terwijl de barbecuetrends vooral lijken te wijzen op grote stukken kwaliteitsvlees en groente, kiezen klanten liever voor de traditionele stukken vlees. Slagers zien dat klanten niet gaan voor de trends maar voor hamburgers en spiesjes. Dat blijkt uit een onderzoek van Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS). Uit het onderzoek blijkt dat het favoriete stuk vlees de hamburger is gevolgd door saté, andere soorten spiesjes, speklap, worst en biefstuk.
Trends
Toch spelen de slagers in op de barbecuetrends. Slagers bieden diverse soorten luxe vlees aan en daarnaast zijn er allerlei innovaties en inhakers in de slagerij te vinden. Denk dan aan vlees speciaals voor het EK voetbal en de sportzomer. Ook scoren variaties op bekende soorten vlees goed. Zo leent een hamburger of braadworst zich goed voor allerlei variaties.

Gemak dient de mens
Een andere trend is dat veel klanten kiezen voor gemak. Daarom bieden slagers niet alleen vlees voor de barbecue aan maar ook salades, stokbrood en sauzen waardoor klanten van alle gemakken worden voorzien. Meer dan de helft van de slagers biedt zelfs een barbecue op locatie aan. Deze diensten en producten vinden dan ook gretig aftrek.



Geef een reactie