McDonald’s neemt grappenmakers van reclameposter in dienst
Begin september gaven twee Aziatische heren toe dat ze een poster van zichzelf op hadden gehangen in een McDonald’s. De poster hing er al 50 dagen en niemand had iets gemerkt. Naast dat het een ludieke actie was vonden de heren dat er te weinig aandacht is Aziatische-Amerikaanse personen in campagnes van fastfoodketens.
Talkshow
Hun actie ging heel de wereld over en ze werden zelfs uitgenodigd in talkshows zoals die van Ellen DeGeneres Show. Tijdens deze talkshow werd gezegd dat de foto inmiddels is verwijderd en het verkocht gaat worden voor een goed doel. De opbrengst van de veiling schenken ze aan het Ronald McDonald’s fonds.
$25.000
Maar wat de heren nog niet wisten is dat McDonald’s een campagne gaat starten waarin de heren centraal staan. Voor deze campagne ontvangen ze $ 25.000 per persoon. Daar zijn een heleboel hamburgers voor te kopen! Mogelijk zijn ze binnenkort dus weer in het restaurant te zien.
i noticed there was a blank wall at mcdonald’s so i decided to make this fake poster of me and my friend. It’s now been 51 days since i hung it up. pic.twitter.com/5OTf5aR4vm
— JΞVH M (@Jevholution) 3 september 2018