Booster krijgt minder dominante energiedrank smaak
Bij de introductie op de Horecava werd de Booster met open armen ontvangen. Iedereen moest en zou de energiedrank frikandel proberen. 4 maanden later blijkt de smaak toch niet bij iedereen aan te slaan. Sommige gingen na het eten van de energieke frikandel zo ver dat hun nieuwe levensdoel werd om “te strijden tegen de Booster”. Ook snackbars zagen het niet meer zitten in de frikandel met taurine. Jammer, want het was een geweldig idee. Tijd dus voor De Vries Snacks om in te grijpen.
De strijd tegen de Booster zal het nieuwe doel van mijn leven worden. Een schande voor de gefrituurde snacks!
— Huub Bellemakers (@HuubBellemakers) 23 april 2014
@HuubBellemakers @Snacknieuws Ook bij ons is hij verbannen. Jammer voor zo’n mooi bedrijf ‘de vries snacks’. Normaal altijd topsnacks.
— Snackpoint De Sticht (@stichtammerstol) 23 april 2014
@stichtammerstol @Snacknieuws @HuubBellemakers Hier is hij ook al uit het assortiment, niemand vind hem lekker…
— Kwalitaria de Vallei (@devallei) 24 april 2014
85% energy 15% hartige snack
De Vries Snacks heeft een naam hoog te houden en onderneemt dus actie. Voorheen was de smaak- en reukbeleving van de Booster voor zo’n 85% vergelijkbaar met een energiedrankje en voor zo’n 15% met die van een hartige snack. In de nieuwe formule is dit omgedraaid waardoor de typische energiedrankgeur is verdwenen.
Afnemers en consumenten
De Vries Snacks heeft de nieuwe Booster ontwikkeld op basis van onderzoek bij afnemers en consumenten. De “vierkante frikandel die in red bull is gebakken” was voor velen te veel energie en te weinig snack. Uit het onderzoek bleek dat men “melk verwacht, maar karnemelk proeft”. De Vries Snacks heeft de smaak aangepast in de verwachting een grotere groep aan te spreken. Maar de boost van de snack is niet verloren gegaan.
De Booster met de nieuwe smaak wordt momenteel al geleverd aan cafetaria’s. Heeft u de nieuwe Booster al geprobeerd? Deel uw ervaring met ons door middel van een reactie.
ik heb stukgelegen om dit stukje!
Als ze het omdraaien…en er dus nog maar 15% energiedrank beleving overblijft…wat hebben we dan.. juist ja, een vierkante frikandel !
Een snack die dit jaar ook groots gepresenteerd werd door VanReusel snacks…die ook totaal niet aanslaat bij de klanten…..
Het was een leuk idee, het is mislukt…jammer maar aanpassen heeft weinig nut vrees ik, het kwaad is al geshied !