Comité gaat Kapsalon promoten – Snacknieuws
Snacknieuws

Comité gaat Kapsalon promoten

Rotterdam is niet allen bekend van de grootste haven van Europa, als één van de grootste steden van Nederland en de voetbalclub Feyenoord,  maar ook van de Kapsalon. De Kapsalon is een gerecht dat bestaat uit friet, shoarma, kaas, saus en sla.

Een Kapsalon voor een kapsalon
Omdat haast niemand weet dat deze snack, die maar liefst 1800 calorieën telt, uit Rotterdam komt is er een comité in het leven geroepen om de snack buiten Rotterdam te promoten. Volgen bronnen werd de Kapsalon in 2003 bedacht door de voormalig eigenaar van shoarmazaak El-Aviva,  Derwis Bengü. Derwis werd gevraagd door het personeel van de nabijgelegen kapsalon Tati om een maaltijd te bereiden waar alles in zit: de Kapsalon.

Multiculturele snack
Hoogleraar stadshistorie Paul van de Laar zegt dat de Kapsalon het cultureel erfgoed van de toekomst is.  “Het product van een transnationale stadscultuur en naoorlogse migratie”, aldus Van de Laar. Daarom is de Kapsalon bij uitstek een multiculturele maaltijd. Daarom wil het comité de snack ook buiten Rotterdam promoten. Dat lijkt aardig te lukken want volgens Derwis Bengü gaat het gerecht binnenkort verkocht worden in Amerika. Het comité organiseerde al de week van de Kapsalon en wil handtekeningen gaan verzamelen voor een standbeeld voor de snack.

De Urban Snack express over de herkomst en de week van de Kapsalon:


Reageer op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *