Eetwedstrijd met bitterballen en burgers schiet in verkeerde keelgat bij oud-burgemeester

Een eetwedstrijd met Bicky-burgers en bitterballen in jeugdhuis Reflex (Sint-Lievens-Houtem, België) heeft onverwacht voor opschudding gezorgd. Oud-burgemeester en huidig gemeenteraadslid Lieven Latoir kreeg het er benauwd van – niet door een verkeerd geschoten bitterbal, maar door zijn verontwaardiging over het evenement.”Moeten we dit soort activiteiten echt met belastinggeld ondersteunen?” vroeg Latoir zich af. Maar het jeugdhuis reageerde snel: “Betaald door de gemeente? Niks van!”

Burgers, ballen en discussie

Tijdens de “Bicky Burger en Bitterballen Night” probeerden deelnemers zo veel mogelijk snacks te eten in zo weinig mogelijk tijd. De sfeer was goed, de frituurdampen hingen gezellig in de lucht en de toeschouwers moedigden enthousiast aan.

Toch viel het evenement niet bij iedereen in de smaak. Latoir vond het niet passen bij een jeugdhuis en vroeg zich af of belastinggeld hieraan besteed moest worden. “Vroeger organiseerden we nog evenementen met meer diepgang,” merkte hij op.

Burgemeester: “Geen probleem”

Huidig burgemeester Tim De Knyf (CD&V) zag het probleem niet. “Zolang het binnen de regels blijft, bepalen verenigingen zelf welke activiteiten ze organiseren,” zei hij.

Het jeugdhuis blijft achter het evenement staan. “Wie zin heeft in een volgende editie, is welkom. Misschien doen we er dit keer frietjes bij!” grapte een medewerker.

Of Latoir tegen die tijd al bekomen is van zijn bitterballenschrik, blijft de vraag. Eén ding is zeker: in Sint-Lievens-Houtem kan politiek soms zwaar op de maag liggen.

Deel dit op

Meer vet nieuws

Frietje Flügel: de ultieme Carnavals-snack

Carnaval en snacken gaan perfect samen. Dat weten ze bij frietwinkel ’t Bakhuus Zwolle maar al te goed. Speciaal voor de feestperiode introduceren zij een gouden combinatie: het Patatje Flügel. Voor slechts €5 krijg je een zak friet met gele en rode saus én een flesje Flügel.

Kwalitaria verkoopt steeds meer vegetarische snacks

Met de Nationale Week Zonder Vlees en Zuivel in volle gang zien we de ene na de andere fastfoodketen met acties op vegetarische gerechten. En niet zonder resultaat want in 2024 werden er maar liefst 22,4% meer vega-opties besteld dan het jaar ervoor.


Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *