McDonald’s richt pijlen op ontbijt

McDonald's ontbijtMcDonald’s introduceerde vorig jaar september verschillende lunchartikelen. Na de lunch gaat de fastfoodketen zich nu concentreren op het ontbijt. Het aantal ontbijt bezoeken bij de “out-of-home markt” is tussen 2012 en 2013 met 34% toegenomen. McDonald’s ziet deze buitenhuis ontbijters graag naar een van hun 236 restaurants gaan.

Het ontbijtmenu
Het McDonald’s ontbijt bestaat uit een aantal typische McDonald’s producten, zoals pancakes met stroop, de McMuffin Ham-Kaas en de McMuffin Kaas voor een scherpe prijs. Daarnaast heeft de keten ook nog croissants en een ruim assortiment aan dranken zoals koffie, thee en jus d’orange. De ontbijtproducten kosten € 1,95 per stuk, met drinken bedraagt de prijs € 2,95.

Volgens Jo Sempels, Algemeen Directeur McDonald’s Nederland haalt de fastfoodketen momenteel vier tot vijf procent van de omzet met ontbijt, dat zou over twee tot drie jaar naar acht tot tien procent gebracht moeten worden.

Bekijk de reclame over McMorning, het ontbij van McDonald’s:

Deel dit op

Meer vet nieuws

De Amersfoortse kroket

De Amersfoortse kroket

Het Vlaams friteshuis van Gogh heeft samen met slager Jochem Diekerhof, bakker Sjouke Boersma en kok Han Evers van de Aubergerie een unieke Amersfoortse kroket ontwikkeld. Er waren 9 maanden voor nodig om de kroket te maken zoals deze nu wordt verkocht.

Chef Don Molinico ballen

Spaanse ballen

Als snackliefhebbers leven we in een gezegend land. Nergens ter wereld is zo’n schitterend en divers aanbod van lekkers voor de frituur als in Nederland. De keuze in snackbar en supermarkt is zo overweldigend dat het op menigeen een verlammende werking heeft. Een fenomeen dat over de grens toch met enige jaloezie bekeken wordt.


Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *