Nieuwe hype in Azië: frietfuif

In Japan is de verkoop prijs van friet momenteel erg laag. Daardoor is er een nieuwe hype ontstaan: de zogenaamde “Potato party”. Bij een “Potato party” (wij zouden waarschijnlijk frietfuif zeggen) is het de bedoeling om zoveel mogelijk friet te bestellen en ook op te eten. De enige regel: niemand mag weg zolang er nog friet op tafel ligt. De parties zijn vooral populair bij kinderen en studenten.

Overlast
Wij kunnen ons voorstellen dat niet iedere fastfoodketen blij is met deze nieuwe hype. Door de grote bestelling nemen de “Potato parties” veel ruimte in, hebben zelf vaak de grootste lol maar zijn hun mede snackers daarmee tot last en als een groep een bestelling doet van zestig porties friet dan ontstaat er een enorme wachtrij. Natuurlijk verdienen de ketens er ook flink aan.

Zuid-Korea doet ook mee
Ook in Zuid-Korea hebben ze de frietfuif ontdekt. Een aanbieding van friet inspireerde een groep Zuid-Koreaanse snackers om voor $250 aan friet te kopen, wat neer komt optwaalf dienbladen vol. De snackers hadden daarom ook meerdere tafels nodig om alle dienbladen te plaatsen.

 

Voor jou geselecteerd:

One thought on “Nieuwe hype in Azië: frietfuif

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *