Zoek vooral geen contact met McDonald’s op Twitter
Zo actief als het Amerikaanse McDonald’s Twitteraccount is zo stil is het Nederlandse account. En niet een beetje stil of minder actief.. nee, het account is uitgestorven. Wat is hier aan de hand?
Niet luisteren
Van het officiële Nederlandse Twitteraccount hebben we de volgende tekst gehaald: Welkom bij het officiële Twitterprofiel van McDonald’s Nederland. Op Twitter zijn we niet actief. Volg ons op Facebook of bekijk onze site voor nieuws en acties. McDonald’s Nederland laat ons dus weten niet actief te zijn op Twitter. Maar haar klanten wel. Mensen praten over McDonald’s, de fastfoodketen doet daar echter niets mee. Naar de reden kunnen we slechts gissen maar verstandig is het niet. Je kan beter aanwezig zijn als mensen over je praten. Misschien heeft McDonald’s er nog wat aan.
Wie snapt het wel
Er zijn genoeg fastfoodketens in Nederland die het wel hebben begrepen. Kijk naar Burger King, dit account is zeer actief en heeft veel acties voor haar volgers. Ook KFC is zeer actief en heeft een enorm aantal volgers. Natuurlijk is ook Starbucks actief op Twitter, dat kan ook niet anders als je klanten het meest actief zijn op sociale media. Ook de Nederlandse keten Kwalitaria is aanwezig op Twitter.
Gelukkig snappen lokale vestigingen van McDonald’s het wel. Neem McDonald’s Beverwijk. Dit account heeft een dagelijkse aanbieding voor de Twitter volgers. Wanneer gaat het algemene McDonald’s account volgen? Tot die tijd: wilt u iets zeggen over McDonald’s, doe dat dan vooral niet op Twitter, maar op Facebook.