Chipsmerk Lay’s is opzoek naar superfans
Lay’s heeft een aparte Facebookpagina gemaakt waar fans met het merk kunnen meedenken over producten en campagnes. Fan’s die Lay’s gaan volgen worden superfans genoemd en krijgen toegang tot de fancommunity. Naast het meedenken en bespreken van producten en campagnes kan er ook een spel gespeeld. Het spel heeft als doel om te zien wie de grootste fan is.
Beloning
Superfans die actief bijdragen krijgen als beloning digitale Flippo’s, punten en virtuele chips. De punten geven aan hoe actief een fan is. Virtuele chips kunnen ingewisseld worden voor bijzondere producten of ervaringen zoals een bezoek aan de Lay’s fabriek.
Patatje Joppie
Het is niet de eerste keer dat Lay’s de consument gebruikt voor producten of een campagne. In 2010 organiseerde Lay’s de actie: “Maak de Smaak” waarbij consumenten een nieuwe chipssmaak mochten bedenken. Lay’s kreeg 680.000 inzendingen waaronder de smaak Patatje Joppie, die de supermarkt haalde. Inmiddels is Patatje Joppie qua omzet gelijk aan de smaak Cheese-Onion.