Eerder wezen we u op een bericht dat consumenten de nieuwe mystery guests zijn. Met een smartphone kunnen consumenten foto’s maken van bijvoorbeeld een frikandel. Via een applicatie stuurt de consument de foto naar de leverancier, die kan zo zien of de frikandel aan alle kwaliteitseisen voldoet.
Nu blijkt uit onderzoek, van de hogeschool Windesheim en de Universiteit Amsterdam, dat een consument die foto’s maakt van producten soms de deur wordt gewezen. Winkeliers zijn namelijk niet blij met klanten die producten scannen of fotograferen.
Winkel verlaten
Volgens het onderzoek reageert in 36% van de gevallen het winkelpersoneel negatief. Er is zelfs aan klanten gevraagd om de winkel te verlaten als ze een barcode stonden te scannen. Volgens de onderzoekers Thomas Adelaar en Melissa Oosterbroek geven de winkeliers als reden dat er geen foto’s gemaakt mogen worden van producten in de winkel. Ook zouden de applicaties inbreuk maken op de privacy.
Het gevolg is dat de consumenten naar een andere winkel gaan en waarschijnlijk niet meer terugkomen. Wat doet u als een klant een foto maakt van een snack? Of van uw cafetaria?



Geef een reactie