Het geheim van de Febo slippers
Toen ik van de week mee hielp een oude drukkerij te ontmantelen kwamen we behalve ontzettend veel verschillende drukproeven een paar bijzondere slippers tegen. Febo slippers, ja zeker, met het bekende logo. De slippers waren nog ongebruikt maar zaten onder een dikke laag stof en waren misschien een tikkeltje verkleurd maar toch…..
Een Febo zwembroek?
Waren deze slippers hier ook als drukproef beland? Want in deze drukkerij konden ze bijvoorbeeld ook T-shirts bedrukken. Misschien zijn ze zelfs nooit in productie gekomen, niemand herkende ze. Je begrijpt dat we er tijdens de koffiepauze lustig op los fantaseerden. Alleen slippers dat is toch niks daar hoort minimaal een zwembroek bij was de algemene tendens en misschien wel een Febo parasol? Tja, al gauw hadden we het over een snack-pak.
Noodkreet
Inmiddels zijn we een week verder en is de drukkerij leeg. Helaas ben ik niet verder gekomen met de opgeworpen vragen en hebben we bij het opruimen verder geen aanwijzingen meer gevonden. Dus lanceer ik hierbij de volgende noodkreet! Zijn er misschien Snacknieuws lezers of lezeressen die mij kunnen helpen om het geheim van de Febo slippers te ontrafelen?
Zal iets met het wk 2010 te maken hebben. Dat was in Afrika. De kleuren van de zool zijn die van de Afrikaanse vlag. Ik heb ze alleen nog nooit gezien bij de Febo en kom daar toch regelmatig, haha.
Ja, Skin ik ben met je eens dat het naar alle waarschijnlijkheid om een WK gimmick gaat. Maar ook niemand bij de redactie herkende de slippers, dus blijft de vraag: Zijn ze ooit uitgeven? Zoja, onder welke omstandigheden ?Of hebben wij hier een waar collectors item op de redactie?
Wij hebben destijds de Feboslipper in productie laten nemen als WK gadget. Ik heb de bijkomende tekst verzonnen die op de bodemplaat is bedrukt. Deze werden bij een dubbele grillburger weggegeven tijdens de WK. Oplage lag meen ik rond de 20.000 stuks
Pascal, dankje voor je uitleg, nou je ziet dat de slippers nog af en toe uit onverwachte hoek te voorschijn komen. De redactie is blij dat wij in iedergeval bij de “club van 20.000” horen. De slippers komen in de Snacknieuws trofeeën kast dat is zeker.