McDonald’s laat in nieuwe campagne mispercepties rondom vlees zien
Er zijn heel wat misvattingen over de hamburgers van McDonald’s. In het kader van transparantie heeft McDonald’s al diverse keren een kijkje gegeven in de keuken. Met de nieuwe campagne Meat Tweets gaat McDonald’s verder in op de mispercepties over het gebruik van conserveringsmiddelen in de rundvleesburgers.
Transparant
McDonald’s laat graag zien hoe producten gemaakt worden door er transparant en eerlijk over te communiceren. Daarom vertellen medewerkers van de rundvleesproducent OSI Food Solutions Europe hoe de rundvleesburgers van McDonald’s gemaakt worden. McDonald’s geeft aan dat de rundvleesburgers bestaan uit honderd procent puur rundvlees en er in de restaurants alleen een beetje peper en zout aan wordt toegevoegd.
Meat Tweets video’s
In de Meat Tweets video’s worden medewerkers van de rundvleesproducent onvoorbereid geconfronteerd met social mediaberichten die ten onrechte suggereren dat er meer aan het vlees is toegevoegd. Daarnaast zien we het productieproces in de fabriek.