Joey Chestnut afwezig op Nathan’s hotdog eetwedstrijd 2024 vanwege veganistische worsten

Joey Chestnut, de vaste winnaar van de Nathan’s Hot Dog Eating Contest, doet dit jaar niet mee vanwege een overeenkomst met Impossible Foods, een producent van vleesloze producten. Dit bedrijf staat bekend om de Impossible Burger en heeft recent een plantaardige hotdog gelanceerd.

Wereldrecordhouder met 76 hotdogs
De in Californië geboren Chestnut heeft de wedstrijd 16 keer gewonnen, inclusief elk jaar sinds 2016. In 2021 zette hij een wereldrecord neer met 76 hotdogs en broodjes en verdedigde zijn titel vorig jaar met een bescheiden 62 stuks. De Nathan’s wedstrijd is een traditie sinds 1916 en vindt plaats op Coney Island. Chestnut, die de wedstrijd 16 keer heeft gewonnen, kreeg vorig jaar $200,000 voor zijn deelname en werd een contract van $1,2 miljoen voor vier jaar aangeboden.

hotdogs

Michael Jordan van competitief eten
“De twee partijen zouden nog tot een oplossing kunnen komen voor 4 juli, maar dat hangt van Joey af,” zei een insider. “Hij is de Michael Jordan van het competitief eten. Maar stel je voor dat Michael Jordan tegen Nike zou zeggen: ‘Ik hou ervan om het gezicht van Nike te zijn, maar ik wil ook reclames voor Adidas doen,’” aldus de bron.

Major League Eating (MLE), de organisator van de wedstrijd, ging ver om aan Chestnuts eisen te voldoen, maar weigerde toe te staan dat hij een concurrerend hotdog merk promootte. MLE gaf een verklaring af waarin zij hun teleurstelling uitten over Chestnuts keuze voor een rivaliserend merk.

Nieuwe favoriet
Bookmaker Bovada heeft Geoffrey Esper, de nummer twee van vorig jaar, nu als favoriet bestempeld. Noch Chestnut, zijn agenten, noch Impossible Foods hebben direct commentaar gegeven.

Deel dit op

Meer vet nieuws

Wie heeft de langste? De zoektocht naar de grootste hotdog in Major League Baseball

In de wereld van Major League Baseball draait het niet alleen om homeruns, gestolen honken en spannende wedstrijden. Er is ook een hele subcultuur rondom het eten in de stadions, en één item heeft hierbij een iconische status: de hotdog. BetUS, een bekend online wedkantoor, besloot om eens te onderzoeken welke baseballclub de grootste hotdog […]

Heinz KitKat

Heinz en KitKat: een onverwachte samenwerking voor een nieuwe snack

Een samenwerking tussen twee grote merken juichen we altijd toe. Er kunnen immers mooie, innovatieve producten uit voortkomen. Deze keer zijn het Heinz, de bekende specialist in sauzen, en KitKat, de geliefde producent van viervingerige chocoladerepen, die de handen ineen hebben geslagen. Maar wat gebeurt er als deze twee iconische merken samen een nieuwe snack […]


Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *