De vierkante frikandel
Snacknieuws

De vierkante frikandel

Vierkante frikandelDe frikandel is een eenheidsworst geworden, de ene frikandel kan zich niet meer onderscheiden van de andere frikandel. Daarnaast zijn er teveel frikandelaanbieders. Zo moet ongeveer de gedachte gang van Van Reusel zijn geweest toen er werd besloten om vierkante frikandellen te verkopen.

Vierkante frikandel een nieuw idee?
Wij vroegen ons meteen af, is een vierkante frikandel een nieuw idee? Niet helemaal, want Beckers verkocht al eens de Pikandel. Deze pittige vierkante frikandel werd in 2009 (via een bon) in grote getale bij de Panorama weggeven. Ook andere fabrikanten hebben trucs verzonnen om op de vallen tussen de vele aanbieders. Zo brandmerkt Mora haar snacks met het mmm-logo via een speciale laser.

Volgens van Reusel helpt het om onderscheidende producten aan te bieden en kiest daarom dus voor deze afwijkende vorm. Van Reusel lanceerde eerder de frikandel XL en XXL dus ze weten waar ze het over hebben. Volgens de snackproducent kan de vierkante frikandel door zijn afwijkende vorm voor € 0,15 meer verkocht worden dan een normale frikandel. De Pikandel lijkt inmiddels van de aardbodem te zijn verdwenen, we vragen ons daarom ook af of klanten een (duurdere) vierkante snack verkiezen boven een ronde.

Vierkante frikandel van Reusel

3 reacties op “De vierkante frikandel

Reageer op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *