Vetvlekken op de Gooise matras
De Gooi- en Eemlander (een lokale krant uit het Gooi) heeft vorige week een “grote” kroketten test gehouden. Rond lunchtijd schoven zes medewerkers aan om in totaal zeven verschillende kroketten te testen. In hoeverre deze zelf benoemde jury ter zake kundig was of dat men alleen hongerig was weet Snacknieuws niet.
Slank of dik?
Feit is dat de jury het bijna nergens over eens is : volgens Suzanne hoort een kroket slank te zijn maar Jan daarin tegen houdt meer van een dikke jongen en Jacqueline houdt van kleur en een goed formaat.
Krokettenlucht, draadjesvlees en ragout
Verder kwam natuurlijk als belangrijk naar voren de krokettenlucht, draadjesvlees, ragout smaak en de krokante knapperige buitenkant. Verrassend was dan ook dat de uiteindelijke winnaar niet al deze kenmerken bezat maar toch door de jury werd bestempeld als: zo moet een kroket smaken. Maar ach, er wordt wel vaker een slippertje gemaakt in het Gooi.
De kroket Biz Biz van Lidl kwam als best uit de test. Daarmee staat de uitslag haaks op het grootschalige onderzoek dat onderzoeksbureau Ivomar deed onder consumenten. Aan welk onderzoek hecht u het meeste waarde of maakt de uitslag van een test niet uit?
Scorekaart van kroketten:
Bekijk een video van het onderzoek:
Ik snack gewoon wat de pot schaft. In een snackbar wil je gewoon een lekkere kroket, dan denk ik niet aan onderzoek X of Y.
Ik ben het eens met fatboy, gewoon eten wat de pot schaft. Verder is het wel apart dat mensen uit ’t Gooi kiezen voor een kroket uit zo’n pauper winkel. Ze hadden gewoon moeten kijken naar de prijs van een kroket: de duurste is het beste!
Als ik langs een een snackbar loop is het inderdaad, retteketet doe mij maar een kroket, maar thuis heb ik voorkeur en die zie ik niet in deze test voobij komen.